Alexandra
    Hej om jag när jag får första antagningsbeskedet kommer in på mitt exempelvis tredje eller lägre val och jag tackar ja, kommer då mitt tidigare val (typ 1 eller 2) försvinna så att jag ej skulle kunna välja de vid andra antagningsbeskedet? (Om man då kommer in)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Vad framgår av de svar vi tidigare fått från Antagning.se så kommer du ställas i reservkön till de högre prioriterade alternativ som du är behörig till men Max antal reservplatser är till 7 st heltidsutbildningar (eller till 14 halvtidsutb.). Om du blir ”kallad från reserv”, får du besked om det och kan välja tacka Ja eller nej.