Christoffer
    Heej jag undrar en sak.. jag gick måleri linjen på ett gymnasium i 2 år men sen så orka jag inte med 1 till år för det va såtråkigt. så jag bytte till fordonslinjen och trivdes 1 året men nu när jag börjar 2an nu så hatar jag linjen mer än måleri linjen. har ångest varjedag och går bara för jag måste känns det som och min lärare har nåt problem.. han är alltid arg och säger massa saker som du kommer inte lyckas i livet och så vidare för jag inte orkar plugga nåt som jag inte vill.. så undrar om det ens går att byta linjen en gång till nu i oktober? eller kan man hoppa av linjen sen börja igen efter sommarlovet? alltså jag är 18 år och ska fylla 19 i Dec

    hjälp snälla

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, tråkigt att du hamnat så snett! Jag tycker du så snart som möjligt ska prata med din Syv på skolan och berätta om din situation! Att lärare pratar på det sättet till dig är inte acceptabelt - det borde du prata med rektor om!

    Om du ska byta program så är det din sista möjlighet inom gymnasiet nu - nästa höst så går det inte eftersom du då fyller tjugo. Men kanske är det dags att kolla in andra sätt att gå på gymnasiet om det inte har funkat än. Du är ju över arton så du kan även söka Folkhögskola om du vill bli klar med gymnasiet. Diskutera det med din Syv om ni inte hittar andra alternativ inom gymnasiet. /Lena, Syv