Belle

    ancdefg

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Belle,
    kurser för högskolebehörighet läser man från åk2, inte från åk1. Därför finns det ännu mycket gott om tid - om du nu började åk1.
    Exakt hur eleverna på de olika gymnasieskolorna blir tillfrågade om de önskar läsa mer engelska och svenska - för att få grundläggande behörighet - är olika från en skola till en annan. Du kan ex. skicka e-post till SYV på din gymnasieskola och ställa den frågan.
    Lycka till med dina studier och allt annat!
    ANNA