X

    Hejsan! Det är nämligen så att jag bytt program och läser om ettan, därmed alla mina kurser. Jag fick ett B i svenska 1 första gången och har bestämt mig för att läsa om svenska 1 för att få ett A. Min fråga till er är hur ser det ut när man har två betyg i en kurs, är det den senaste betyget man får i kursen som gäller eller de högre betyget? Tack på förhand:)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej X!
    Om man har flera betyg i samma eller i en motsvarande kurs, då är det Högre betyget som gäller.
    mvh
    Julia