Elise

    Hej! Jag planerar att studera en kandidatexamen ht23 , vi är i oktober 2022 nu men har ett antal E bland mina gymnasiebetyg som jag förstås vill få upp till betydligt högre vilket jag tror är möjligt! Min fråga är , hur många ämnen kan jag realistiskt ta på ” samma gång” i vår? Eftersom prövningarna börjar då. Det är väl bara 2 prövningstillfällen per år? Tack för hjälp!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Elise! Du som inte längre är gymnasieelev får göra prövningar i hela Sverige och det är upp till dig hur mycket du hinner med. Du kan anmäla dig till en eller flera prövningar i olika städer - när man kan anmäla sig varierar i olika städer då kika på alla de delar av Sverige dit du kan åka för att göra prövningar. Hur bra kunskaper du redan har eller hur mycket du hinner/orkar plugga är det inget vi som inte känner dig kan ha ngn åsikt om. Det är helt upp till dig!