Mattias

    Hej min sambo undrar om hennes skola kan neka henne till att läsa distans sista året, hon läser barn och fritid

    • Anna : Är det på gymnasiet hen läser?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mattias,
    om utbildning är "bunden", ej på distans, då brukar den inte kunna ges på distans.
    Barn- och fritidsutbildningar brukar inkludera praktik och hur ska man gå på praktik på distans? De andra kurser, även om de inte inkluderar praktik - skulle för att göra anpassningar (distans-upplägg)behöva ändras mycket och stora lärarresurser skulle krävas, vilket skola inte kommer att göra - det är jag nästan helt säker på. Du/ni/hen får givetvis fråga på skolan.
    Jag tror svar blir Nej, som ni får från skolan.
    vänligen
    Julia