Nara

    Hej, jag funderar mycket på att välja att studera paralegal på YH, men jag har verkligen ingen arbetslivserfarenhet inom det området då jag är 18 och har i princip bara pluggat på gymnasiet. Min fråga är alltså, borde jag vara nervös över att jag inte har någon kunskap alls och behöver då börja från grunden?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej Nara,

    det år många studerande på eftergymnasiala utbildningar, som inte har jobbat förut och som inte har studerat inom just det specifika område (i detta fallet - Juridik) som klarar sina studier bra och får jobb sedan och det går jättebra.

    Om du kommer in på utbildning och gör ditt bästa under utb.gång - då tror jag och hoppas att det går jättebra! Du är absolut inte ensam i den situationen, utan det är många ungdomar som klarar sig mycket bra i en liknande situation. Vi håller tummarna för dig!

    L.

    Liselotte