Yona
    Hej jag går i Natursam 2 nu, jaga fick godkänt i alla kurser nu förutom kemi 1, jag har inte så höga betyg. Jag kommer att få 0,5 meritpoäng, vilket kan vara dåligt eller svårt för mig att komma in i högskolan .. så jag undrar om jag får högt resultat i högskolaprovet kan jag gå in lätt i högskolan? eller hur ska jag göra?. asså jag kan höja mitt meritpoäng (genom att gå Eng 7 )men jag är osäker om jag kommer att klara Eng7 därför tänker jag på Högskolaprov.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    gör högskoleprovet. Det finns inga nackdelar i att ha genomfört högskoleprovet. Försök samtidigt också få så höga betyg du kan i alla kurser du läser. Hur stor chans är det för dig att klara engelska 7 kan jag inte uttala mig om men fråga din lärare i engelska vad hen har för åsikt i den frågan, om du vill. Att kunna mer engelska är alltid bra. Och även inom högskoleprovet ingår uppgifter på engelska.

    Studie- och yrkesvägledare
    • Yona : Tack för din svar, den var ganska tydlig. Jag ska testa och se om jag kommer att klara englska 7. tack.
    • Milla : Jag är glad om mitt svar blir till hjälp för dig. Lycka till!