Alicia
    Jag är osäker på om jag vill gå nu till hösten eller börja nästa höst på ekonomiprogrammet i Kristianstad. Men jag undrar ifall man skulle kunna skippa en kurs i vår och ansvara för att jag läser den vid ett annat tillfälle innan examen? Eller blir man kickad från programmet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alicia,

    det är en fråga till de utbildningsansvarig på just den utbildningen.
    Olika situationer kan uppstå - t.ex om den kursen som du vill "skippa" ligger till grund för någon annan kurs som läses längre fram på programmet - då blir du inte behörig att läsa den "andra"/nästa kurs.
    Sedan tänker jag också på att hur ska du garantera att kunna få plats på kursen senare, men innan examen? Platsgaranti på kurser finns inom programmet; söker du kurser utanför programmet - kanske du ej kommer in; och det kan också bli så att just den kursen förändras eller upphör i sin nuvarande form och då blir det omöjligt för dig att läsa den senare.

    Vänligen
    Julia syv