Alex
    Hejsan! Har läst 100 p moderna språk steg 4 som programfördjupning (ej kärnämne) och har valt till engelska 7 som utökad kurs. Moderna språk kursen är avslutad medan engelska 7 kursen ej är påbörjad. Min fråga är om jag istället skulle kunna lägga moderna språk kursen som utökad och engelska 7 som programfördjupning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag måste veta vilket program du går för att kunna svara på din fråga eftersom den kurs du lägger som programfördjupning måste vara en kurs som FÅR ligga som programfördjupningskurs. Jag skulle inte tro att det är några problem om det är så. /Lena, Syv
    ...ok, Moderna språk kan ligga som programfördjupningskurs på Ekonomi - inga problem. Däremot ska man ju egentligen söka utökad kurs innan man läser den. Prata med din Syv eller dom som administrerar dina kurser om det finns möjlighet att byta kurs -det kan se lite olika ut för olika skolor om man tillåter utbyte av utökade kurser. /Lena, Syv