Rebecca
    Vilket program (samhälle, ekonomi)
    Ger bäst poäng och behörighet om man vill läs vidare som jurist?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan läsa både Sam eller Ekonomi - både ger de behörighetskurser som krävs för att läsa juridik på högskolan. Läs det program som du tror att du klarar av bäst och tycker är roligast - det brukar ge bäst betyg och därmed bra betygspoäng. /Lena, Syv