Evelina
    Som sagt så pendlar jag mellan Systemvetenskap utbildningen i Borås eller i Göteborg. Har läst och jämfört båda utbildningsplanerna och det känns som Borås har mer design i kurserna? Jag vill som sagt ha ett kreativt jobb där man kan designa och utveckla it liksom.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej,
    vilken utbildning man har och vilket jobb man sedan får - är inte alltid direkt överensstämmande;
    för att klara av att få och sedan också behålla ett kreativt jobb, måse man i grunden vara mycket kreativ person, och då hittar man kanske kreativa "moment" som finns eller som kan skapas - även i det "tråkigaste av jobben".

    Sök i första hand den utbildningen som du tror mest på; men i andra hand och i tredje hand - även till andra utbildningar (det finns ju inte 100%-garanti på att komma in på en utbildning).
    Sedan vill jag också påminna om att samtidigt som man söker till högskoleutbildningar, kan man samtidigt söka även till ett stort andra utbildningar - ex. inom yrkeshögskola.