sara
    Hej, jag undrade ifall man fortfarande kan bli antagen till juridisk grund år på U.U eller L.U trotts F på matte 2b? Jag har sökt till matte kursen och funderar på att skicka in min ansökan till Universetetet denna månad. Men utifall jag inte klarar mig denna så är det bea att veta ifall jag fortfarande kan söka och bli antagen? Jag har för övrigt bra betyg.

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Sara,
    om du får Examensbevis från ett högskoleförberedande gymnasieprogram, får du grundläggande behörighet till högskolestudier (det går att få ut examensbevis med F i matte 2b).
    Det är många olika "punkter" man måste uppfylla för att uppnå kraven för examensbevis, men just godkänt betyg i matte 2 krävs inte.
    Vänligen

    SYV