Maria
    Hej!
    Om jag läser civilingenjörsprogrammet i kemiteknik på LTH, kan jag senare byta till bioteknik och under vilket år måste jag i så fall senast byta till bioteknik?
    Med vänlig hälsning,
    • SYV-besökare : Det är möjligt att ansöka om ett byte mellan Kemiteknik- och Bioteknikprogrammen. Du kan efter ett års studier byta program utan att göra några kompletteringar om du klarat viss poäng och vissa kurser. Du kan även ansöka om byte senare i utbildningen men då krävs viss komplettering. För att byta söker du ”senare del av program” via antagning.se.

    3 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    För att byta program när man läser till civilingenjör på LTH söker man till ”senare del av program”. Allmänna upplysningar finns på LTHs webbplats: http://www.lth.se/utbildning/antagning-och-behoerighet/senare-del/.
    För att få veta mera är du välkommen att ta kontakt med någon av LTHs studievägledare, http://www.student.lth.se/studievagledning/kontakt/, eller antagningshandläggare på LTH, [email protected].

    Hälsningar
    ANNA

    SYV-besökare SYV

    Hej!

    Det är möjligt att ansöka om ett byte mellan Kemiteknik-  och Bioteknikprogrammen. Du kan efter ett års studier byta program utan att göra några kompletteringar om du klarat vissa poäng och vissa kurser. Du kan även ansöka om byte senare i utbildningen men då krävs viss komplettering. För att byta söker du ”senare del av program” via antagning.se.

    Vänliga hälsningar
    SYV