Hej Matt,
    det är inte "vanlig praktik" som man ska ha som ett steg på vägen mot att bli en advokat. Det krävs minst tre års praktisk kvalificerad juridisk verksamhet, genom tjänstgöring som biträdande jurist, vid en advokatbyrå eller motsvarande. Man jobbar alltså som biträdande jurist, och för jobbet bör man ju få lön. Så, det är inte studier utan arbete vi pratar om och i så fall är inte studiemedel aktuellt att söka. Men du får gärna fråga även på CSN. Jag tror du får samma svar som jag ger dig nu. Får du ett anant svar, hör gärna av dig. Vi på FRåGA SYV är tyvärr inte allvetande :). Vi gör vårt bästa men kan inte alltid alla svar på alla frågor. Och frågorna om studiemedel besvaras bäst av CSN, pga det är där beslut fattas.

    • : Tack för svaret!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!