Hej Yossef!
    Var god läs svaret på https://www.fragasyv.se/fragor/fotbollsgymnasiet - det finns en NIU_fotbollsansvarig på Bromma gymnasium som kan alla detaljer mycket bättre, då han är insatt i just den utbildningen på just den skolan, vilket vi på FRåGA SYV inte är, tyvärr.

    Om du gjorde ansökan i tid (alltså senast 1 dec 2020) borde du bli kontaktad och få all info du behöver. Om du idag går årskurs 8 och ska söka till gymnasiet till hösten 2022, söker du NIU-fotboll senast 1 dec 2021 (om inte datumet blir ändrat... OBS! specialutbildningar i idrott på gymnasiet kan kräva att man söker mycket tidigt, t.ex kan sista ansökninsdatum bli redan 15 oktober...).
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    ANNA