Simon

    Hej! Det är så att jag ska börja årskurs 2 och går naturvetenskapliga programmet med inriktningen natur natur. Jag känner mig inte bekväm i den linjen och jag känner att jag kommer att läsa en massa onödiga kurser som jag inte behöver för att vara behörig till den utbildningen jag vill gå. Jag har därför tänkt byta till Natur Samhälle men jag är rädd om det är försent och om läraren inte kommer att acceptera det då jag ska börja årskurs 2 snart.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kontakta Syv på din skola. Egentligen, är det rektors beslut, men ofta är ansvar för elevernas val av inriktning delegerat till Syv.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tror du det kommer att gå? :)
    • Milla : Det beror på .. kan inte svara, utan du måste få svar på din skola. Vi hoppas och håller timmarna!