Kajsa
    Hej! Jag är en 15-årig tjej som är intresserad av att bli copywriter då det verkar otroligt kul och jag tror att jag skulle passa som det. Men vilken utbildning är den bästa och vilken är den enklaste vägen dit?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kajsa,

    copywriter>> kan man bli efter många olika utbildningar. Det finns inte EN UTBILDNING, utan många olika. Och just "din utbildning" kanske ännu inte har "uppfunnits". :) Jag menar att pga utbildnigsutbud ändras, kan nya utbildningar tillkomma som idag ännu inte finns. De utbildningar som finns idag kan läggas ner eller förändras jättemycket.

    En utbildning som idag anses i hög grad ge jobb är från Berghs School of Communication i Stockholm, som är en privat skola, där man själv betalar för sin utbildning.

    Av de utbildningar som är gratis, för vilka man inte behöver betala själv - är det utbildningar inom Yrkeshögskola som i hög grad leder till att folk får jobb.