Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Rebecca,
    om du höjer betyget i en 100 poängskurs, som matte 3b är (och alla andra nuvarande mattekurser är också på 100 poäng) - från E till D, höjer du ditt jämförelsetal med ca 0.1.
    Om du höjer betyget från E till C, höjer du ditt jämförelsetal med ca 0.2.
    Så, om du idag har 17.2 och får betyget C i matte 3b, blir ditt nya "siffra" (meritvärde) ca 17.4.

    vänligen

    L.

    Liselotte