Moa
    Hej!
    Går sista terminen i grundskolan och har sökt in till Naturvetenskap på mina höstbetyg (290 merit) men känner att jag både vill och kan prestera bättre.
    Jag har B i 3 av No ämnena och min fråga är om jag kan höja mina betyg i kemi och biologi som jag hade på höstterminen? Även om dem betygen redan är satta och vi börjat med fysik och teknologi.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Moa!

    Det är de betygen som kommer in i SLUTBETYG från Grundkolan, som verkligen spelar roll - vad gäller komma in på gymnasiet. Kämpa på!

    Du kan inte göra någonting åt de betygen som redan är satta. Men du kan göra ditt bästa framöver och få högre betyg i de kurser där betyg kommer att sättas till sommaren!

    Bästa hälsningar och Lycka till!

    ANNA