Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ellie!

    På Naturvetenskapsprogrammet finns det 2 inriktningar. I "samhälle"-inriktningen ingår inte Matte 4, men det gör det i "natur"-inriktningen.

    Om man går "fel inriktning", dvs i detta fall, Natur - kan man inte byta ut kursen, utan att rektor har fattat beslut om Individuellt anpassat program.

    Om du är osäker på matten, läs inriktning Samhälle - då kan du under åk3 lägga till matte 4 som en kurs inom programfördjupningen eller inom Individuellt val - om du vill, men den kursen blir inte obligatorisk för dig.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte