Linnea
    Hej!

    Jag har blivit antagen på mitt förstahandsval och tackat ja till det på webben och allt ska vara klart med det.

    Men för att söka skolbusskort ska man ha med sig antagningsbeskedet och när jag frågade vad det var exakt så fick jag svaret att det kommer hem på posten men jag har fortfarande inte fått något.

    Än så länge är det ingen panik då jag inte behöver det förrens den 9:e augusti men börjar ändå undra varför det inte kommer något.

    Antagningskanseliet är Trelleborg om det gör någon skillnad. Tänker att det kanske har något att göra med att de vill vänta till efter sista svarsdag med att skicka ut det men det känns ändå skumt.

    Med vänliga hälsningar

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,
    jag vet inte när antagningskansliet i just Trelleborg skickar ut Antagningsbeskeden; du kan kontakta personal på det kansliet och fråga.
    Min gissning är att det mycket väl kan vara så att de väntar, precis som du skriver, till efter 23 juli, som är på måndag och som är sista dag att svara på Antagningsbesked, om man är en Trelleborg-elev. Jag skulle, i ditt ställe, vänta till måndagen den 30 juli och om det ej kom med posten då - först då skulle jag kontakta antagningskansliet.

    Länktips - antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-trelleborg.
    Hälsningar
    Mikael SYV