emma
    Hej! Jag undrar vad en personalvetare kan jobba med, är det troligt att man kan jobba som chef efter examen?
    Jag undrar också vad en socionom kan arbeta med och om det går att bli chef med detta yrket efter examen?

    1 Svar

    Daniel SYV

    hej Emma,

    kika gärna även på yrke/chef

    Både personalvetare och socionomer kan jobba med diverse olika arbetsuppgifter och kan även bli chefer. Det finns dock inga garantier... De yrken du är intresserad äv är mycket "breda" yrken. Det finns stor variation inom utbildningsinriktnignar och mycket stor variation i vad man kan sedan jobba med...