K
    Hej! Jag är rädd att jag inte ska komma in på mitt första val, men jag vill verkligen gå på den skolan. Jag var och provade på sam linjen både sam och skolan var super bra. Jag känner mig trygg. Men problemet är att man måste ha höga meritpoäng för att komma in vilket jag inte har det tillräckligt. Jag kan aldrig tänka mig att gå en annan skolan än den.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej K,

    vi hoppas och vi håller tummarna för dig! Vad mer tror du att vi kan hjälpa dig med?

    Det är Konkurrens om utbildningsplatser. På Något sätt måste man ju välja ut dem som ska ha plats... vad har du för förslag? Hur skulle du göra? - om du hade många som vill komma in på en utbildning och kunde t.ex endast ta in 30 personer? Skulle du ta in dem med lägre betyg? Hur skulle du göra?

    Om du har någon idé om hur vi kan hjälpa dig, var god berätta det för oss.

    Det rådet som jag kan ge är att provgå även på några andra skolor. Du kan gilla dem också.

    Försök också få så höga betyg du kan få.

    Vänliga hälsningar

    ANNA