Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Gamze,

    kika gärna på >>Det nationella provet i matte 1a från våren 2012 och jämför själv med >>det nationella provet från samma termin från kursen matte 1b.

    Det är annars en fråga till Mattelärare. Som Studie- och yrkesvägledare kan man tyvärr inte detaljinnehåll i alla kurser. :(

    Matte 1a är den absolut "lättaste" gymnasiekurs och som är minimikravet att ha godkänt betyg i för att kunna få Examensbevis; den läses på alla yrkesprogram. Matte 1b är en svårare kurs, som läses på några högskoleförberedande program.