Hej Dodo!

    Om du tackar Nej till en högskoleutbildning som du kom in på, då har du ingen plats på högskola. Du kan då göra "sen anmälan" till andra utbildningar, och komma in "i mån av plats", dvs om det står tomma platser på en utbildning. Det fick jag nu bekräftat per telefon hos antagningsservise - som har idag telefontid till midnatt, dvs till kl.24.00, pga det är sista dag att göra ansökan till högskola/universitet.

    Ring till dem på 0771-550 720 och ställ dina frågor om din ansökan. De råder göra så här: du lägger in dina alternativ i ansökan så som du tror du vill ha dem och ringer till Antagningsservice sen. Du uppger ditt personnummer och de ser hur dina alternativ ligger och kan ge dig råd - hur du ska ändra din ansökan.

    Från imorgon går det bra att strycka några alternativ och då flyttas de lägre prioriterade alternativen upp, dvs om du stryker ditt första alternativet, blir ditt andra alternativ - till ditt första.

    Mvh

    ANNA