Katja
    Jag går i årskurs 9 på Södermalm i Stockholm och har fått höra att jag kan tenta av engelska som modersmål (i syftet att ersätta ett sämre betyg). Hur är detta prov uppbyggt, när jag kan göra provet och finns gamla prov att öva på? Jag har också hört att det kostar pengar. Hur mycket?
    MVH

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Katja!

    För prövning kan avgift tas, max 500 kronor per prövning.

    Är engelska ditt modersmål? Det är ovanligt att grundskoleelever gör prövningar.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv