Linni

    Hej, Jag läser nu ett högskoleingenjörsprogram på ett universitet, men det är inte min första gång. Första gången var för två år sedan, men jag hoppade av efter ett år då utbildningen inte var den jag tänkte mig. Nu när jag börjat igen på ett universitet så kan jag tillgodoräkna de kurser som jag klarade av på den förra utbildningen. Problemet är dock att jag nu på höstterminen kan tillgodoräkna en matematik kurs som är en grundkurs. Jag har inte läst matte på ett och ett halvt år och är det verkligen en bra idé då att tillgodoräkna en grundkurs i matte?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tänker också på att om du tillgodoräknar dig en kurs, då har du inte rätt till studiemedel under den tiden som kursen läses på ditt program... Jag vet inte om du är intresserad av studiemedel eller inte men det är bra att veta att det blir så, att du är Ej studerande under de veckorna som dina kursare läser den kursen som du inte ska läsa.
    Det kan av "studiemedels-anledningen" + för att repetera vara smart att låta bli ansöka om tillgodoräknande och läsa samma kurs en gång till.
    Det är i alla fall vad jag tycker, men du bestämmer givetvis själv!

    Studie- och yrkesvägledare