Hej Rita!
    Antagningsstatistik för utbildningen Webbutvecklare (på Karlstads universitet) säger att antagningsgränsen (meritvärde) i direktgruppen BI låg på
    13.39 vid antagning till HT21, och på 11.35 vid antagning till HT20;
    i BII (kompletteringsgruppen) låg antagningsgränsen på 14.39 till HT21 och på 12.95 till HT20.
    I HP, högskoleprovet - låg resultat på 0.45 vid antagning till HT21.
    Till höstterminen 2018 låg resultat i HP på 0.65 och till HT20 och HT19 blev alla sökande antagna som sökte i HP-urvalet, oavsett resultat.