Jenny
    Hej!
    Jag ska gå på samhäll beteende och jag undrar om jag kan bli civilekonom eller ha något med ekonomi och göra på de linjen? Vilka ämnen ska jag isåfall lägga till och vad kan jag bli mer utav samhäll beteende?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jenny!

    Det finns många utbildningar & många olika yrken inom Ekonomi.

    För att läsa ekonomi på högskola, behöver man godkänt betyg i matte 3. Den kursen läser man inte som obligatorisk kurs på Samhällsvetenskapsprogrammet, men den får läsas som Programfördjupande på SA.

    Det är många olika högskoleutbildningar som man kan bli behörig till på SA, bl a Lärare, Studie- och yrkesvägledare, Jurist, Psykolog och Socionom.

    Bästa hälsningar

    L. :)

    Liselotte