Cajsa
    Hej!
    Jag ska senast imorgon välja min inriktning på det beteendevetenskapliga programmet, men jag känner att det är nästintill omöjligt att välja mellan psykologi och kriminologi och har därför 2 frågor:

    1. Är det möjligt att läsa en psykologikurs vid sidan om jag väljer kriminologi som min inriktning?

    2. Jag vet att som beteendevetare gäller det att visa framfötterna på arbetsmarknaden, men skulle du säga att man har fler jobbmöjligheter om man väljer psykologi som inriktning än om man läser kriminologi?

    Tacksam för svar!
    Mvh Cajsa

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Cajsa, om du söker och Kommer in på kurser utanför ditt program, så kan du givetvis läsa dem (om du hinner och orkar läsa på mer än heltid).

    Ang.jobbmöjligheter så skulle jag personligen välja kriminologi (pga med utb inom psykologi kpnkurrerar man många ggr om samma jobb som leg.psykologer söker och de har mer utb och även legitimation...). Men det är också viktigt att välja läsa ngt man verkligen är intresserad av.

    Studie- och yrkesvägledare