Amoola
    Är det möjligt att läsa "dubbelfart" i franska? dvs skolan erbjöd inte franska första året, men det gör det nu i tvåan. men då kommer jag bara att få 1.0 poäng i merit. och pågrund av att det är skolan fel från allra första början, bör de väll godkänna det? för tanken då jag börjat gymnasiet var att få 1.5 i franska.
    • : är det ens möjligt att läsa dubbelfart i ett ämne med merit? för skolan sa aldrig att de inte hade franska, utan de väntade tills eleverna började för att se hur många som ville ha franska, men pågrund av att antalet inte var så många sa de nej
    • Milla : Gymnasieskola måste erbjuda franska, spanska och tyska.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du läser franska 3 under åk2 och franska 4 under åk 3 och får godkända betyg i båda kurser, tjänar du 1,5 i merit för moderna språk som är Max inom moderna språk ... Vad menar du med dubbel fart? Vill du läsa franska 3&4 under ett läsår?

    Studie- och yrkesvägledare