Kajsa
    Hej!
    Jag börjar gymnasiet om snart en vecka och undrar, när kommer brevet från gymnasiet hem om tider, plats osv?

    Jag har inte fått något ännu och undrar då om jag borde mejla gymnasiet och fråga istället? Jag vet bara datum för det står på hemsidan men inget annat.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Kajsa,

    att kontakta skolan där du ska läsa är en mycket bra idé!

    Brevet kanske kom bort i posthanteringen, eller så får du brevet imorgon, vilket är omöjligt att veta för oss här på Fråga SYV.

    Om du känner någon som ska gå samma utbildning, kan du be den eleven visa dig hans eller hennes brev - ni borde rimligtvis ha samma tid för upprop.

    Att kontakta skolan är inte alls konstigt eller olämpligt och speciellt när det är bara en vecka kvar och du ej har fått brevet.

    har du kontaktuppgifter till skolan?

    Hälsningar

    Mikael SYV

    • : Åh tack för snabbt svar, jag är osäker på vem jag ska kontakta faktiskt. Jag ska gå NTI gymnasiet i Stockholm.
    • Mikael : Vilket program på NTI i Sthm? Det kan vara olika tider för upprop på olika program.
    • Mikael : Är det den här skolan som du kom in på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/nti-gymnasiet-stockholm ? Vilket program?
    • : Japp det är den, och jag ska gå estet och media. :)
    • Mikael : OK, jag har nu bett en kollega att ringa till din skola. Hon lämnade meddelande på tel.svararen. Vi hör av oss så fort vi får fram med info! :)
    • Mikael : Nu har min kollega pratat med en av lärarna på skolan. Upprop på din utbildning är den 17 aug. kl.12.00. Om du inte får brevet, ska du ändå komma på uppropet, givetvis. I så fall ta med dig legitimation /om du har/ för att bevisa att du är du! :) Om du får brevet, så finns det några blanketter där i brevet som bör fyllas i och tas med på uppropet. I fall du inte får brevet, säger du på skolan ons den 17 aug. att du ej fick ditt brev, så fixar det sig ändå! :) Lycka till med dina studier!
    • : Åh tack så jättemycket för hjälpen! Då behöver jag inte oroa mig för det längre! :) tack igen!
    • Mikael : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer