Bea
    Hej!
    Jag undrar ifall du kan ge några exempel på jobb där man knappt använder händerna?

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Bea!

    Du får hemskt gärna förklara lite mer kring din fråga...

    Varför kan inte personen använda händerna: på grund av sjukdom? eller av en annan anledning?

    Du hittar annars många yrkespresentationer på www.framtid.se

    Hör av dig med en lite utförligare förklaring kring din fråga, så hjälper vi gärna till!

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv

    • : Hej!
    • : Det är min mamma som har jobbat som florist hela hennes liv. Nu har hon fått jätteont i händerna och har fått diagnosen fibromyagli. Hon har en ständig värk i händerna och är nu sjukskriven. Hennes läkare har sagt hon bör tänka på att ändra jobb. Men vi har svårt att komma på ett jobb där man använder händerna så lite som möjligt. Har du några tips?
    • Mikael : http://www.framtid.se/yrke/radiopratareYrken där man använder röst: som t.ex
    Mikael SYV på FrågaSYV

    Tips på yrken: Radiopratare

    tolk

    guide

    skolvärdinna.

    jag föreslår tänka på yrken där man Pratar, dvs använder sin röst, t.ex läser in text för ljudböcker.