saman
    Hej vill läsa Fastighetsförvaltare på yrkeshögskolan har bara undersköterska utbildning 1350-1500 poäng vårdprogram har sökte till Fastighetsförvaltare i år att bli behörig nu jag pluggar på folkhögskolan behörighetsgivande.?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Saman,

    det är mycket bra att du läser nu för att bli behörig till en yrkeshögskoleutbildning Fastighetsförvaltare men man kan komma in (ibland, i "fri kvot") som obehörig. Högskola kan ine ta in obehöriga men det kan yrkeshögskola göra. Därför kan du söka till olika yrkeshögskoleutbildningar även om du inte är behörig.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv