Jakob
    Hej!

    Stämmer det att det är matematik 3b som krävs för att bli fastighetsmäklare?

    Stämmer det även att man väljer själv om man vill läsa 2 eller 3 år på utbildningen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, Jakob!

    För att bli Fastighetsmäklare måste man läsa på högskola/universitet och för behörighet till fastighetsmäklarprogrammet krävs det, helt riktigt, även godkänt betyg i Matematik 3 (3b eller 3c).

    Jag råder dig läsa information som finns på http://www.fragasyv.se/info/fastighetsmaklare och återkomma sedan om du ändå har frågor svar.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA