Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Patrik!

    I nästan varje klass på gymnasiet finns det några elever som är äldre än resten av klassen.

    Det finns exempel på när elever börja i åk1 när de är 19 år och det tycker inte jag är "skämmigt" alls.

    Tvärtom, så tycker jag att det finns stora fördelar i att vara äldre, mognare och veta bättre vad man vill. Du kommer att ha mer livserfarenhet än resten av klassen, fler förkunskaper i en del kurser också - det är stora fördelar.

    Så, om du vet vad du vill söka för utbildning till nästa höst, gör det, sök. Lycka till! jag lovar att hålla tummarna för dig!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare