Katarina

    Hej! Jag undrar lite vad som kommer att gälla med de nya reglerna efter juni 2020? Gick ut gymnasiet 08 med ett slutbetyg där jag är godkänd ialla ämnen utom matte 1b (läste inte den kursen) och har ej läst engelska 6. Jag började läsa upp matte 1b i februari och kommer bli färdig runt oktober, sen har jag ev tänkt läsa matte 2b och engelska 6. Så min fråga är hur ”hårt” kommer jag att drabbas av de nya reglerna, kommer jag att vara tvungen att läsa upp fler ämnen än vad jag egentligen hade behövt göra i vanliga fall eller kan jag fortsätta med min plan utan att behöva oroa mig? Om jag måste läsa upp fler ämnen, vilka ämnen hade jag behövt läsa då, samma som jag redan har läst? Hälsningar K

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    tiden att kunna komplettera för grundläggande behörighet för dig som gick ut gymnasiet året 2008 är nu förlängd till 1 juli 2021. Läs om det på antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/Gymnasieskolan/Slutbetyg och boka tid med SYV på komvux för att diskutera alla detaljer i just ditt fall; detta för att du ska få så bra svar (anpassad för just din situation) som möjligt.