Hej Hanna!

    Som regel, söker man på sina gymnasiala betyg eller på resultet av Högskoleprovet (även om man har läst på högskola & har godkända högskolepoäng) men det finns undantag. T.ex titta på info om Utvidgad juridisk introkurs som ger garantiplats till ca de 20 bästa resultat på provet efter den kursen.

    Mitt råd till dig är att söka till Utvidgad juridisk introkurs och för övrigt göra Högskoleprovet så många ggr du kan + försöka få upp dina betyg från gymnasiet.

    Annat som du kan göra - fundera på om det finns andra utbildningar som du också kan bli intresserad av. T.ex på yrkeshögskola kan man bli Paralegal, juridisk assistent. Kika gärna på de utbildningar till Paralegal som går att söka nu - på yrkeshögskola.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA