Emmy
    Hur svårt är det att läsa upp ett betyg på komvux från B till A? Samt är det möjligt att hinna läsa upp 9 kurser på två terminer?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Kurserna kan vara olika stora och man läser på komvux 20 poäng per vecka på heltid dvs en 100 poängskurs läser man på fem veckor.det blir 400 poäng per termin.

    det som är svårt är att få plats på en kurs på komvux om man redan har godkänt betyg i samma kurs. Extremt sällan får man plats. Det som är ett realistiskt alternativ - självstudier och prövningar.

    Du kan hinna med många prövningar på ett år men det är helt upp till dig hur snabbt du vill göra prövningar.