Nelly
    Just nu går jag på gymnasiet och jag har ett stort bok intresse och jag gillar att skriva, detta är något jag gärna skulle vilja arbeta med i framtiden, om man ska jobba exempel på ett bokförlag som bokförläggare vad behövs då för utbildning? och har ni några andra exempel på jobb inom bokvärlden som inspiration?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Nelly!

    Det finns olika utbildningar men framförallt inom litteraturvetenskap.
    antagning.se kan du läsa om flera olika utbildningar inom just litteratur.

    Här är ett tips på en intervju med en bokförläggare.
    framtid.se kan du läsa om hundratals yrken och vägen dit. T.ex. bibliotekarie, förlagsredaktör

    Hälsningar
    Melina, SYV