Linnea
    Hej,
    Jag går i årskurs åtta, och vill för närvarande bli lärare på universitetsnivå inom psykologi. Dock så vill jag inte gå samhälle och beteende, jag vill gå den naturvetenskapliga linjen på gymnasiet. Kan jag läsa psykologi inom den linjen och kunna utbilda mig vidare till lärare inom ämnet utan att gå samhälle?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Linnea,

    du är intresserad av yrket Högskolelärare>>>; och du frågar om det går bra att läsa på Naturvetenskapsprogrammet och kunna på sikt bli högskolelärare i psykologi och svar är JA. Det kan man absolut bli.

    Det finns inte några krav på att ha gått ett visst program på gymnasiet; utan man kan gå vilket program som helst och på sikt bli lärare i psykologi på högskola/universitet.

    Hälsningar

    Daniel SYV