Hej Sandra,
    du måste prata med en studievägledare på det lärosäte: högskola eller universitet där du vill ta ut Kandidatexamen. Varje lärosäte kan bestämma (inom vissa ramar) lokalt, på plats, vilka kurser får får eller inte får ingå i kandidatexamen från just deras lärosäte.
    De gemensamma "ramar"/regler är att kandidatexamen bör omfatta 180 hp, motsvarande 3 års studier på högkolenivå på heltid; minst hälften av de poängen, dvs minst 90 hp måste vara i "huvudämnet"; det är endast Avslutade och betygsatta kurser som får ingå + kandidatkurs måste läsas och också den bli godkänd. För övrigt, är det upp till varje lärosäte att bestämma vilka kurser du ska kunna ta in i kandidatexamen. Därför måste du få svar från studievägledare eller utbildningsansvarig på just det aktuella lärosäte.

    Bästa hälsningar

    ANNA