Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Gymnasial kurs Finsnickeri 1, 200 poäng, bygger på kursen Hantverk – introduktion med innehåll finsnickeri. Att en kurs bygger på en annan kurs betyder att man behöver ha förkunskaper som den "andra kursen" ger, alltså måste man ha de kunskaper som man lär sig i kursen Hantverk – introduktion med innehåll finsnickeri, för att ha en rimlig chans att klara ta till sig innehåll i kursen Finsnickeri 1 och få godkänt betyg i den kursen. Därför läser man, som regel, kursen Hantverk – introduktion med innehåll finsnickeri först och kursen Finsnickeri 1 efter det.
    Hänvisning: information om ämnet Hantverk på Skolverket.se

    Studie- och yrkesvägledare