Giorgi
    hej!
    jag går i Nana åk3 o har fått F i kemi 2. undrar om jag kan ta bort de från mitt snittbetyg??

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Det beror vilket program du går och hur dina övriga betyg ser ut.
    För att få en fullstädning examen finns det vissa krav på vad som måste ingå. T.ex så krävs det minst godkända betyg i 2250p.

    Krav för en gymnasieexamen>

    Ett F påverkar även ditt snittbetyg mycket så även om du kan "ha kvar" det, så påverkar det snittbetyget.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare