Kimia
    Om man inte kan välja den på VO,för behörighet till tandhygienist utbildningen.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, Kimia, här nere får du läsa om ersättningsmöjlighet för Naturkunskap 2 för den som går på Vård/Omsorgsprogrammet på gymnasiet:

    Vård- och omsorgsprogrammet med kurserna Naturkunskap 1a1 (NAKNAK01a1), Hälsopedagogik (HÄLHÄL0), Medicin 1 (MEDMED01) och Etik och människans livsvillkor (MÄNETI0).

    ******************************************************************************************************
    Om du får godkända betyg i alla de fyra kurserna:
    * Naturkunskap 1a1
    * Hälsopedagogik
    * Medicin 1
    * Etik och människans livsvillkor - behöver du i så fall inte läsa Naturkunskap 2 /eftersom alla de fyra kurserna tillsammans och under förutsättning att du för övrigt har Gymnasieexamen från VO - ersätter Naturkunskap 2/.
    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte