humla

    Hej, Jag loggade precis in för att kolla min gymnasieansökan, men såg att det saknas underskrift. Jag valde att ändra om i min ansökan under omvalsperioden, men det stod inget konstigt när jag skickade in min ansökan igen. Jag bor i skåne och har sökt till en skola i Helsingborg. Vad kommer hända nu? Det som är lite märkligt från min del är att jag sökte gymnasium med mitt bank-id, så att min underskrift saknas är lite konstigt.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du kan fråga SYV på din skola ... men kanske ännu bättre är om du snarast själv kontaktar gymnasieantagningen (ditt gymnasieantagningskansli). Gymnasieantagningen i Helsingborg kan du kontakta via epost eller ringa: [email protected] & Telnummer 042-10 47 00 och telefontid kl. 10.00 - 11.30 (antagningen endast på helgfria vardagar).
    Det är bra att du kollade upp status på din ansökan. Annars kan man ju alltid hoppas att de elever som gjorde ofullständig eller ogiltig ansökan kommer att kontaktas men det är bra att du inte väntar på det utan frågar, eftersom det ser "konstigt" ut, tycker du, i din ansökan.
    Det är lite olika hur olika antagniingskanslierna gör kring detaljerna i gymnasieansökan. Finns få generella svar att ge, utan det är bäst att höra med just sitt gymnasieantagningskansli, som kan titta på hur din ansökan ser ut och svara om du behöver göra ngt (t.ex komplettera med din underskrift) eller inte.

    Studie- och yrkesvägledare