Jonathan

    Hejsan! Jag skrev en fråga tidigare men då stod det att jag var 22 år gammal, just nu är jag 15. Jag vill utbilda mig till pilot i framtiden fast i ett annat land. Vilken linje är i sådana fall bäst, vill gärna veta vilken ib som skulle passa bäst för de men skulle även uppskatta att få veta vilka andra linjer som ger mig den befogenheten! Tack på förhand! Mvh Jonathan

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    IB-programmet finns i Sverige på ca 30 gymnasieskolor>>>. Utbildningen kan skilja sig något mellan de olika skolorna, men inte så att det påverkar dina framtida möjligheter att komma in på pilotutbildningen utomlands. Jag tror det är den här >> skolan med IB som är närmast till där du bor.

    Ett annat bra alternativ är ett specialprogram FLYGTEKNIKERUTBILDNING. DET FINNS PÅ 9 gymnasieskolor.

    Jag tror den här skolan>>>, av de 9 där utb erbjuds, finns närmast till där du bor.

    • : Kan dessa special program få mig in på pilot högskola enklare?
    • Anna : Ja, det tror jag att ett specialprogram kan få in dig på pilotskola enklare. I Sverige är det en yrkeshögskoleutbildning - till pilot och till helikopterpilot.