Shahed
    Förstod inte riktigt vad som menades med : Naturkunskap 2 får man behörighet i genom "ersättningsmöjIighet" - man Iäser kurser på VO som i faII man får godkända betyg i dem behöver i så faII inte Iäsa Naturkunskap 2.

    De ämnena jag fördjupar mig i dvs engelska 6 svenska 3 matematik 2 och naturkunskap 2 ska jag plugg dem under de tre år på gymnasiet eller efter gymnasiet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Shahed,

    FörkIaring angående ersättningsmöjIighet >>>:
    om man har examensbevis från Vård- och omsorgsprogrammet med godkdända betyg i kurserna Naturkunskap 1a1, Hälsopedagogik, Medicin 1 och Etik och människans livsvillkor - då har man behörighet = godkänt betyg i Naturkunskap 2.

    AIIa de kurser Iäses på Vård- och omsorgsprogrammet. Om du får godkända betyg i dem, behöver du i så faII inte betyg i Naturkunskap 2.

    Bästa häIsningar

    ANNA

    P.S: aIIa "bIåa ord" i våra svar är KIickbara Iänkar.