Daniel SYV

    Hej Saga,
    du har rätt - det finns ett antal olika gymnasie-vals-kataloger i pappersformat till olika priser och några som också är gratis. De kan också komma ut nya upplagor inom kort, som ännu idag inte finns. Och några av de gamla kanske slutar tryckas. Därför är det mycket svårt /kanske omöjligt/ att ge ett generellt svar. Dessutom finns det vissa papperskataloger som endast berättar om en viss del av Sverige - ex. omfattar de gymnasieskolorna som t.ex endast finns i Västra Götaland eller endast i Skåne Nord-Väst, t.ex...

    Ang. programplaner (programstrukturer) - så inträffar det förändringar i dem; inte så där jätteofta men det händer. Skolverket kan i princip när som bestämma om ändringar i programstrukturerna. Därför kan jag varmt rekommendera Gymnasieguiden.se/program.

    På Gymnasieguiden.se finns det alla program beskrivna och på varje program finns det en länk till Programplanen för det aktuella programmet - som man kan kika på eller skriva ut /gratis/ och som kanske är ännu viktigare - är det aktuell info med de senaste ändringarna inlagda.

    Och på gymnasieguiden.se ser man även alla de gymnasieskolorna inklusive svenska gymnasieskolor utomlands, som tar in elever till nästa höst + även mycket annat ex. om >vad man kan göra Efter gymnasiet; tips om studieteknik >som är ganska allmänna och kan användas även om man läser på mellanstadiet på grundskolan, på yrkeshögskolan, eller på universitetet.
    Hälsningar
    D: